Władcy          Międzywymiaru

Z wielką radością chciałem podzielić się moim autorskim projektem RPG – Władcy Międzywymiaru. To system, który przenosi graczy w rozległy, epicki świat pełen intryg, tajemnic i magii kryształów. To uniwersum, które rozciąga się na przestrzeni 15 630 lat historii, podzielonej na różne ery, gdzie każda z nich wprowadza unikalne mechaniki, nowe zagrożenia i wyzwania dla bohaterów. Gracze mają możliwość podróżowania między 12 planetami, odkrywania własnych mocy i stawiania czoła potężnym monarchom oraz międzywymiarowym zagrożeniom.

Historia i Ery

Świat Władców Międzywymiaru został podzielony na siedem głównych er oraz starożytność z których każda stanowi odrębny okres gry:

  • Starożytność - Wszystko co  działo się przed "Wielkim Rozbłyskiem Krynthiusa" - centralnej gwiazdy układu Nyxar
  • Era Ciemności – Narodziny podziemnych cywilizacji, odkrycie tajemniczych kryształów i ustanowienie pierwszych monarchii.
  • Era Światła – Czas odrodzenia. Kształtowanie się nowych państw i miast.
  • Era Ekspansji Kosmicznych - Odkrywanie planet układu Nyxar oraz tego co znajduje się poza znaną i zdatną do życia kosmiczną strefą.
  • Era Nauki – Odbudowa po latach chaosu, rozwój nauki, eksploracja nowych światów i odbudowa monarchii.
  • Era Królestw – Złoty wiek dla imperiów, ekspansja polityczna i rozwój technologii oraz magii.
  • Era Kryształów – Okres tajnych spisków, zdrad i walki o władzę w cieniu odkrywania prawdziwej mocy kryształów.
  • Czasy Współczesne – Finałowy rozdział historii, w którym bohaterowie stają się kluczowymi graczami w bitwie o przyszłość całego wszechświata.

Monarchowie i Władcy

Władcy odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu historii świata. Każdy monarcha ma własną linię fabularną, wpływ na planetę oraz unikalne decyzje, które mogą odmienić losy całych cywilizacji. Wśród najbardziej znaczących postaci znajdują się:

  • Miju Lee – Władczyni znana z dobroci i długowieczności. Jej amulet z kryształem przekazanym przez dawnego monarchę Kaspiana I pozwala jej żyć ponad tysiąc lat. Lud uważa jej długowieczność za boski dar.
  • Serenissima Amelia – Obecna Imperatorowa galaktyki X-327 i systemu Nyxar, znana ze swej bezwzględnej polityki i żelaznego uścisku nad Aurorą.
  • Hadana i Istia – Legendarna para królewska, która jako pierwsza odkryła potęgę kryształów, zmieniając historię całego wszechświata.

Planety i Wymiary

Uniwersum Władców Międzywymiaru obejmuje 12 unikalnych planet, z których każda skrywa własne tajemnice, kulturę i zagrożenia. Gracze mogą eksplorować różne wymiary, wchodząc w kontakt z międzywymiarowymi bytami, które mogą stać się zarówno sojusznikami, jak i śmiertelnymi wrogami.

Magia Kryształów

Kamienie mocy to kluczowy element systemu magicznego. Nazywani Magami Kamieni, użytkownicy tej magii potrafią wyczuwać, słuchać i czerpać moc z kryształów. Ich siła pozostaje jednak tajemnicza – niektórzy uważają ją za autentyczną magię, inni za sztuczki i iluzje. Ci, którzy wierzą w ich moc, twierdzą, że kryształy mogą leczyć, wzmacniać lub niszczyć.

Mechanika Gry

System oparty jest na rzutach kośćmi, gdzie sukces zależy od liczby uzyskanych wyników 5 lub wyższych na kościach k10 i k8:

  • Kość k10 – Rzucana w zależności od poziomu cechy postaci.
  • Kość k8 – Dodawana w zależności od poziomu umiejętności.
  • Kość k6 – Używana przy wysokich premiach z atrybutów.

Testy porównywane są z poziomem trudności (PT) od 5 do 50. Rzucenie wszystkich jedynek oznacza katastrofalną porażkę. System zawiera także mechanikę zagrożeń dla Mistrza Gry, które resetują się co dwie sesje, zapewniając balans w grze.

Karty Specjalne

System integruje również karty z gry Tysiąc, które mogą zostać przyznane przez MG jako nagroda za kreatywność i dobrą narrację. Nawet przy porażce gracze mogą otrzymać nagrodę za pomysłowość.

Społeczność i Misja

Chciałem, aby Władcy Międzywymiaru nie byli tylko systemem RPG, ale również projektem wspierającym społeczność i tworzącym przestrzeń dla fanów gier fabularnych. Na stronie smoczadomena.pl znajdziesz nie tylko informacje o projekcie, ale także możliwość wzięcia udziału w sesjach, poznania nowych graczy i rozwijania własnych pomysłów.

Chciałbym, aby w przyszłości projekt ten stał się jeszcze bardziej rozbudowany. Choć tworzę go już od trzech lat, jego ogrom stale rośnie, ponieważ eksploruje nie tylko 12 planet głównego układu z centralną gwiazdą Krynthius, ale również umożliwia odkrywanie 325 planet poza znanym układem, które są niezdatne do życia, lecz pełne tajemnic i zagrożeń.

System ten pozwala również na kreowanie własnych wymiarów, a także odwiedzanie naszego ziemskiego świata oraz jego mrocznego odbicia – cienia inspirowanego piekłem i Shadowfelem z D&D. Co więcej, znany świat, szczególnie w ostatnich erach, utrzymany jest w klimatach zaawansowanej technologicznie cywilizacji z silnymi wpływami neo-średniowiecznej architektury i niektórych dawnych zwyczajów.

Aktualnie Władcy Międzywymiaru posiadają również własny bestiariusz oraz kilka opowieści z uniwersum, które będę regularnie udostępniał w mediach społecznościowych Smoczej Domeny.

Marzę, aby Władcy Międzywymiaru stali się miejscem, w którym każdy gracz poczuje się częścią czegoś większego – nie tylko jako odbiorca historii, ale także jej twórca.

Dołącz do gry. Odkryj tajemnice wszechświata. Stań się jednym z Władców Międzywymiaru.                                            Łukasz "Dragon" Dwórski