Spis generatorów -
Artefakt Przeznaczenia Generator Legendarnych Wydarzeń.
Zaklęcie Przeznaczenia – Szybki Generator Tajemnic
Cienie Zagadki – Szybki Generator Detektywistyczny
Generator Beznadziei – Szybki Generator Post-Apokaliptyczny
Elficki Szept Przeznaczenia – Magiczny Generator Tajemnic
Koło Przeznaczenia – Splot Losu
Jak działa?
Rzucasz dwoma kośćmi i wypada:
Zaklęcie budzi wiatr, który szepcze zapomniane sekrety – każdy dźwięk w jego obecności zamienia się w mroczne, przerażające szepty, wywołujące ciarki na plecach każdego, kto je usłyszy...
Wyobraź sobie, że rzuciłeś:
W głębi labiryntu luster przeklęty duch nawiedza każdego, kto odważy się przekroczyć próg tego miejsca. Zakurzona księga kryje tajemnicę, która powoli pochłania umysł śmiałka, a dziwaczne, upiorne kwiaty zaczynają śpiewać… ich pieśń jest przerażająco piękna, a dźwięki wdzierają się w każdą myśl, wywołując czyste szaleństwo.
Jak działa?
Rzucasz kośćmi i wypada:
W Grocie Łez, wśród srebrzystych kropel spływających po zimnych skałach, czai się Strażniczka Świtu. W jej rękach spoczywa Ostrze Wiecznego Świtu – broń tak potężna, że potrafi przeciąć nie tylko ciało, ale i sam czas. By zdobyć jej pomoc, trzeba odpowiedzieć na pytanie, którego sens można zrozumieć tylko w świetle wschodzącego słońca…
Jak działa?
Rzucasz kośćmi i wypada:
W zatęchłych tunelach starej stacji metra przetrwanie stało się koszmarem. Każdy zadrapanie może oznaczać śmierć przez powolne zakażenie. Wśród cieni ktoś znajduje zakrwawioną mapę – miejsce oznaczone na niej ma być „bezpieczne.” Ale kto ją zostawił? I czy kiedykolwiek dotarł tam żywy?
Jak działa?
Rzucasz kośćmi i wypada:
W ciemnych zaułkach miasta grasuje podpalacz. Każdy pusty budynek kończy w płomieniach, a jedyny trop to rysunki pozostawione przez bezdomnego artystę, który twierdzi, że… widzi te sceny zanim się wydarzą. Wszystko się zmienia, gdy jedna z „ofiar” pożaru odnajduje się – żywa, z pustką w oczach i pamięcią wymazaną przez coś… nienaturalnego.
Wejdź w opowieść, której jeszcze nikt nie zna – los już czeka na Twój wybór!
🔹 Zarys przygody – krótki szkic fabularny określający główne wydarzenia i konflikt.
🔹 Pomysł na przygodę – inspirujący element (postać, sytuacja, artefakt), który można rozwinąć w pełną historię.
Fantasy, horror, mitologia, science-fiction, surrealizm.
🎭 Kto? – kluczowa postać, która napędza fabułę.🔥 Co się dzieje? – wydarzenie, które zmienia wszystko.🔮 Dlaczego? – ukryta przyczyna, która łączy historię w całość.
Historia zaczyna nabierać kształtu – to moment, w którym drobne detale składają się w epicką całość.
🎯 Czy to misja, eksploracja, intryga, czy może nieliniowa historia?
🎲 Rzuć K6, aby wybrać tematykę przygody. Do każdej kategorii masz dwa warianty – po rzucie wybierasz jeden z nich.
1. Epicka Opowieść Bohaterów
🔹 Wariant 1: Bohaterowie wyruszają w podróż, by odnaleźć Klucz Przeznaczenia.
🔹 Wariant 2: Bohaterowie muszą połączyć siły, by powstrzymać nadciągającą wojnę.
2. Świat Cieni
🔹 Wariant 1: Mroczne miasto pełne szpiegów i zdrady, gdzie każdy sekret ma swoją cenę.
🔹 Wariant 2: W pałacu rodzi się spisek, a tajemniczy zakon pociąga za niewidzialne sznurki władzy.
3. Tajemnicza Magia
🔹 Wariant 1: Zakazana księga budzi w Ilii moc, która zaczyna przejmować nad nią kontrolę.
🔹 Wariant 2: Niefortunne zaklęcie na targu otwiera portal do koszmarnej rzeczywistości.
4. Steampunkowy Spisek
🔹 Wariant 1: Podziemna elita walczy o kontrolę nad machinami, które mogą zmienić losy świata.
🔹 Wariant 2: Poszukiwany zegarmistrz zna sekret, który może obalić całe imperium.
5. Złamana Czasoprzestrzeń
🔹 Wariant 1: Kapitan Rael odkrywa, że wrócił do miasta, które już kiedyś widział w ruinach.
🔹 Wariant 2: Alchemik Artur budzi się codziennie w innej epoce, nie wiedząc, dlaczego.
6. Sen i Koszmar
🔹 Wariant 1: Ania zasypia na peronie i budzi się w lesie, który zmienia się z każdym krokiem.
🔹 Wariant 2: Malarz Samuel odkrywa, że jego obrazy zaczynają żyć własnym życiem.
👉 Po rzucie wybierasz jeden z wariantów i budujesz dalszą część przygody.
1️⃣ Nieśmiertelny złodziej czasu – zna przyszłość, ale czy mówi prawdę?
2️⃣ Wędrowiec, który wie, jakie decyzje podejmiesz – i nie może ci tego zdradzić.
3️⃣ Król, którego historia nigdy nie uznała – lecz jego korona wciąż błyszczy.
4️⃣ Dziecko smoków, które poszukuje rodziny – lecz odnajduje tylko zgliszcza.
5️⃣ Kartograf, który rysuje mapy miejsc, które nie istnieją.
6️⃣ Marionetka, która pragnie stać się człowiekiem.
7️⃣ Pusty rycerz – zbroja bez duszy, ale z wolą walki.
8️⃣ Prorok, który przewiduje wyłącznie fałszywe wizje.
1️⃣ Księżyc pęka na pół, a jego odłamki spadają na ziemię.
2️⃣ Miasto nagle traci kolor – ludzie, budynki, niebo stają się czarno-białe.
3️⃣ Zegary zaczynają tykać wstecz, a rzeczywistość zaczyna się zmieniać.
4️⃣ W jeziorze pojawia się odbicie świata, którego nikt nie zna.
5️⃣ Wszyscy mieszkańcy zapomnieli swoje imiona – i nie wiedzą, kim są.
6️⃣ W nocy pojawiają się tajemnicze światła – prowadzące do miejsca, którego nie ma.
7️⃣ Wiatr zaczyna szeptać sekrety, których nikt nie powinien znać.
8️⃣ Zwierzęta zaczynają mówić, ale powtarzają tylko jedno zdanie.
1️⃣ Klątwa ukryta w księdze, której nigdy nie otwarto.
2️⃣ Potężna istota w cieniu steruje wydarzeniami.
3️⃣ Koło Przeznaczenia zostało przekręcone o jeden obrót za daleko.
4️⃣ Ktoś z przyszłości próbuje zmienić swoją przeszłość.
5️⃣ Świat resetuje się – to nie pierwsza wersja rzeczywistości.
6️⃣ Jeden przedmiot zawiera odpowiedzi, ale nikt nie wie, który.
7️⃣ Imiona bohaterów są zapisane w księdze, która nie powinna istnieć.
8️⃣ To wszystko jest testem – ale kto go przeprowadza?
🎲 Przykładowe Losowanie
🔹 Kategoria Przygody: Świat Cieni – Wariant 2
🔹 Kto?: Kartograf, który rysuje mapy miejsc, które nie istnieją (5)
🔹 Co się dzieje?: W nocy pojawiają się tajemnicze światła – prowadzące do miejsca, którego nie ma (6)
🔹 Dlaczego?: Jeden przedmiot zawiera odpowiedzi, ale nikt nie wie, który (6)
🔹 Struktura: Eksploracja i Odkrywanie (2)
W zatłoczonym, pełnym intryg mieście Velmora krąży legenda o mapie, która prowadzi do miejsca, którego nie ma. Należy do starego kartografa, który w swej pracowni rysuje plany budynków i ulic, których nikt nigdy nie widział. Co noc dziwne światła pojawiają się nad miastem, wskazując drogę do nieznanej lokacji.
Gdy bohaterowie natrafiają na starca, dowiadują się, że jego mapa uzupełnia się sama – każdej nocy pojawia się na niej nowy fragment. Ale czy miejsce, do którego prowadzi, naprawdę istnieje? A może jest tylko złudzeniem, którego celem jest ukrycie prawdy?
Plotki mówią, że klucz do zagadki skrywa jeden przedmiot, ale nikt nie wie, który. Może to stary kompas wbiły w ścianę, może kałamarz na biurku kartografa, a może… sama mapa?
Bohaterowie wyruszają w podróż, by rozwikłać tajemnicę. Czy znajdą ukryte miasto? A może odkryją, że nigdy nie powinni byli podążać za tymi światłami?